Ohlédnutí za rokem 2013

Při psaní článku ohledně sezóny 2012 vloni touto dobou by mě ani nikoho dalšího nenapadlo, jak chmurné budou začátky roku 2013 z pohledu petrolheada. V kalendáři se psal datum 2.dubna 2013, jelikož jsem jel z Hodonína domů přes Brno, zajel jsem se podívat na Masarykův okruh. Opravdu hrůzný pohled, tribuna C zasypaná sněhem. Všude ticho. A bezmoc. O čtyři dny déle byla zrušena akce Tuning Show Brno, zahájení sezóny, na které jsme se všichni tolik těšili. Trochu větší čára přes rozpočet mých plánů. Nicméně o týden déle jsme si už konečně trochu zlepšili náladu, sníh v Brně skoro všechen roztál a tak se na další sobotu 13.dubna svolal takový menší sraz na střeše obchodního domu v centru moravské metropole. Jeli jsme se projet směrem na Adamov a Macochu, byl to pěkný výlet. Přijeli kluci od Svitav, ale i Jančo s Jankem ve své Hondě S2000 s výfukem Buddy Club, který byl v tunelu opravdu znamenitý. Já jsem si při tom vyzvedl pár reklamních věcí od riderhenryho, takže za mě spokojenost. Akci jsme uzavřeli posezením a poježděním na motokárách u brněnského výstaviště, kam se přemístili z bývalého působiště u M Palace.

Ještě v dubnu se stala pro mě důležitá událost, rozloučil jsem se svým CRX VTEC. Odvezl si ho sumisu z jdm fóra. Bylo to těžké loučení, ale nakonec rozum zvítězil nad city. Auto už je ale momentálně někde u Žatce u nového majitele, jeví se to jako dobrý projekt, takže majiteli držím palce, aby své vize zrealizoval a moc se těším, až auto zase uvidím naživo.

Jako každý rok, tak i letos nesměl chybět náš první kempový víkendový sraz v Albrechticích nad Vltavou. Já byl bohužel bez auta, ale to nic neměnilo na tom, že jsem sraz určitě chtěl svolat. Volné bungalovy byly možné až na poslední květnový víkend, takže jsme nabídku přijali a už netrpělivě vyhlíželi počasí. Předpovědi vůbec nevypadaly dobře, po delší době to opět vypadalo na deštivé Albrechtice. V pátek jsme tedy vyrazili z Vysočiny s Pawsonovou Hondou Prelude směr Veselí nad Lužnicí a Albrechtice nad Vltavou. Po příjezdu do kempu jsem byl udiven, na místě již bylo dosti aut a pár již opilých účastníků srazu. Jelikož měla Prelude asi měsíc starý plastidip nástřik, tak jsme schytali pár posměšků a šli se ubytovat. Bylo po dešti, takže tráva i dřevo mokré. I přesto jsme ale oheň v grilech oživili a mohli se těšit na ohřání se a najedení se. Nechyběli kmenoví účástníci ze Slovenska ani z jižních Čech. Druhá den ráno padla volba na projížďku směr Milevsko, Kovářov a Orlík. Jediný, kdo zůstal v kempu, byl speedy_s, jelikož měl slušnou kocovinu. Jak s později ukázalo, ještě že tak (či spíše ke vší smůle). Já nasedl k Peťanovi do jeho červeného FDčka a Pawson ke svobymu a vyrazili jsme. Projížďka byla svižná, v Kovářově jsme dobře pojedli a vydali se na Orlík na hráz. Mezitím jsem byl v kontaktu s Tomem Blechou, v ten den se měl údajně pohybovat poblíž, takže jsem načasoval sraz u Zvíkova. Po příjezdu na parkoviště jsme udiveně zjistili, že na místě je i speedy_s, ale jak se tam jenom dostal, když s nikým od nás nejel?? Další překvapení v podobě ImolyRed a jeho 370Z GT Edition. No a samozřejmě po deseti minutách přijel i Tom Blecha s přítelkyní ve svém Lexusu IS-F. Takže jsme se seběhli k vozu a obdivovali dokonalost vlajkové lodi Lexusu. Část výpravy šla něco nafotit k hradu Zvíkov. Cestou zpět jsme to vzali přes Písek, nakoupit jídlo a pak už do kempu. Nj, jenže speedy_s přišel na to, že v autě u Imoly nechal doklady a klíče od bungalovu. A telefon na něj neměl. Už ani nevím jak, ale do 20 minut Imola přijel, klíče i doklady vrátil a také se pochlubil pokutou za překročení rychlosti. Takže happy end, jak se sluší a patří :-D . V neděli ukazoval radar docela silné srážky mířící od západu na naše území, takže jsme rychleji jak jindy rozpustili sraz. Jelikož měl Pawson domluvené ladění jednotky kdesi u Hořovic, čekala nás ještě dlouhá cesta. Takže natankovat v Písku a vyrazit směr Příbram. Mezitím začalo silně pršet a citelně se ochladilo, ty dvě a půl hodiny v Zaječově u Fishe jsme opravdu protrpěli. Ještě teď se divím, že jsme to ani jeden neomarodili.


V červnu jsme nezaháleli a urputně hledali místo pro další sraz. Volba padla na třebíčský kemp na Poušově. Místo ucházející, relativně blízko centra, v okolí pěkné silničky. Kdo mohl vědět, že akce skončí, tak jak skončí. Ale to bych předbíhal, pojďme pěkně popořádku. Vůbec jsem nevěděl, kdo nakonec všechno má na sraz přijet. Proto jsem byl v pátek jako na trní, Soutik již také netrpělivě obšlapoval kemp, já musel přijet mým dosavadním daily vozidlem, stařičkou Mazdou 323, schoval jsem ji pěkně za roh, ať nedělá ostudu v té záplavě japonských koní. Po hodině povídání a popíjení limonády přijela výprava z Čech, první překvapení speedy_s s Mazdou RX-7 FC alias Luckou, druhé překvapení strejdakopec s jeho JDM WRX přestavěným na LHD a do třetice to největší, Zdenál Hujo alias tiego69 s Hondou Civic Type-R Anniversary!! Opravdu pecka, nečekal jsem to. Do večera ještě přijeli kluci ze Slovenska, Jančo s S2000 a Martin Baranec s Toyotou MR2. A také opožděná výprava z Ostravy, Tomek, Kuba a Lanin s Renaultem 19. Sobotní ranní paprsky nás probudily celkem brzo. Přijel i Pawson, který si v té době plnil jiné povinnosti. Na projížďku jsem sedl ke speedymu a vyrazili směr Jihlava a Horní Cerekev, kde jsme si dali jídlo a dobře popovídali. Cestou zpět jsme natankovali v Jihlavě na Shellce a pak se stalo to, co nemělo. Za obcí Čechtín měl nehodu Jančo s Hondou S2000, vezl ještě Trautenberga. Naštěstí se oběma nic moc vážného nestalo, ale škody na autě byly vysoké. Do večera bylo auto odtáhnuto na Slovensko a Jančo strávil noc v třebíčské nemocnici. Chci ještě jednou poděkovat Zdenálovi a Pawsonovi, že se o Janča postarali až do jeho pobytu v nemocnici. V neděli ráno už byl s námi s obvazem na hlavě. Nálada byla ponurá, ale hlavní, že jsou všichni v pohodě. Sraz byl ukončen někdy kolem poledne. Jelikož bylo opravdu vedro, rozhodl jsem se, že se pojedu vykoupat se skupinkou lidí vracející se domů, takže jsme zamířili do lomu Čenkov u Třeště, bylo to opravdu skvělé osvěžení v čisté vodě. Poté jsem unaven zamířil k domovu. Nad první tmavou kaňkou na našem srazu jsem ještě dlouho přemýšlel. Ale asi to tak má být. Život bez překážek není zajímavý, vše nemůže jít dobře.


Náladu jsem si spravil až o týden déle. Mezitím Pawson nepochopitelně vyměnil svoji Preludu za Audi A6 Avant. Může přijít ještě něco horšího?? To nevím, co nejrychleji jsem se snažil to hodit za hlavu. A tak jsme v sobotu ráno 27.července vyrazili směr Pardubice a pak Jičín, pro moje nové auto. Černá Honda Civic Type-R EP3 2004 mě okouzlila, takže jsem ji koupil. O týden déle ji Soutik pěkně nafotil, pak jsme se Zdenálem navštívili i Danyho dílnu ve Slaném, oslavili moje narozeniny na Slapech. Opravdu dobré časy, díky kterým jsem dal zapomenout těm chmurným myšlenkám z předchozí doby. Dovolená utekla docela rychle. Počátkem září jsem dostal dobrou nabídku na podvozek od XYZ Racing, takže jsem neodolal a nechal si ho namontovat do auta. Vůz se náhle změnil. Přilnavost i řízení se náhle změnilo. Mám z auta radost a těším se na další kilometry.

Poslední dva roky jsem měl trochu problém vymyslet náš poslední podzimní víkendový sraz, proto jsem letos sáhl ke hlasování lidí na fóru. Je to demokratické a jednoznačné, který sraz bude mít více hlasů, ten se uspořádá. Vítězem se stal sraz v Luhačovicích. Kemp jsem vůbec neznal, jen z fotek, takže jsem napůl nevěděl, co čeho vůbec jdeme. I komunikace s majiteli byla kostrbatá. I přesto jsem dal rezervaci na poslední záříjové dny. Morava volá, psal se pátek 27.září, já se rychle sbalil a zamířil směr Zlín, kde jsem ještě rychle stačil umýt Hondu. Trochu se zpožděním jsem dorazil do kempu v Luhačovicích. První nemilé překvapení bylo to, že v okolí kempu se frézovala vozovka. Druhé nemilé překvapení, v kempu vůbec nikdo nebyl, až na pár místních už nervózních Subaristů, kteří se mi spíše vysmáli, kde že je ten megalomanský sraz japonských aut??!! Oni nevědí, jak to na našich srazech probíhá. Takže emoce stranou, nenechám si přeci zkazit sraz ještě než začne. Hned jak jsem nalezl majitele kempu, tak jsem se ubytoval. Společnost mi dělal akorát Lukáš s STi sedanem a xai s Toyotou MR2. O hodinu později přijeli Mulder s Oplikem, mezitím, co jsme prozkoumávali večerní krásy města Luhačovice, přijel i nissanisti ZXman s Robertem z jihu Moravy. A jako vždy trochu opožděně, kluci z Ostravy, tentokrát v trochu silnější sestavě. Kolem půlnoci jsme se vrátili trochu promrzlí z centra. Ještě že v chatce bylo elektrické topení a já měl svůj teplý spacák. Noc byla opravdu chladná, což dokázaly ráno zcela orosená auta. Dostali jsme hlad, tak jsme vyrazili do města si dát něco dobrého. Po cestě jsme potkali bandu asi 15 Hond mířící do kempu. Během hodiny asi dalších 10 aut přibývalo v kempu, včetně „nadšených“ subaristů. Po příjezdu zpět byl menší kemp již zcela zaplněn, nějaká auta musela stát venku za plotem. Projížďka byla vymyšlená sice dopředu Markem, jenže nikdo nechtěl jet první, tak jsem musel jet já. Jel jsem víceméně podle navigace. Trinom mi dal do ruky ještě jakousi vysílačku, prý to má dosah 4 km. No asi po 10 minutách se signál vytratil, se signálem se vytratilo asi ale i 12 aut, které se odpojily snad ještě v Luhačovicích. Vedl jsem tedy kolonu 12 aut směrem Uherský Brod, Prakšice, Částkov, Napajedla a Halenkovice, kde nás přivítal jeden místní vlídný občan :-D Z Halenkovic zpět do Napajedel, jelikož hlad je mrcha. Našli jsme jakousi restauraci s velkým parkovištěm, bohužel, restaurace měla omezené služby. Tak alespoň dršťková polévka a smažák bodly. Mezitím asi dva telefony, ve stylu: Kde že to jsme, proč nejsme na letišti. Vydali jsme se tedy zpět do Luhačovic, a hledali cestu na letiště Biskupice. Tam už na nás čekal pán, správce plochy. Po desetiminutovém zajímavém rozhovoru jsme mohli začít jezdit. Takže drifteři i sprinteři si přišli na své, ale bylo to ježdění bez organizace i smyslu. Nevzal jsem časomíru ani kužely, které koupil ZXman, se nepoužily. Z letiště se většina aut vydala k domovu. Já s Robertem jel do kempu, aby sbalil věci sobě i ZXmanovi, bohužel ZXman i Robert se rozhodli sraz opustit. Takže jsem tam zůstal sám s klukama z Ostravy, Trinom, Trautenberg a Woyta po grilování také jeli domů. V neděli jsme zaplatili a jeli domů. Tak skončil náš letošní poslední sraz. Celkem dobrý, ale v lecčem, velmi zvláštní, víceméně bez organizace. Měl tam být Standa ATR, ale nakonec nedojel. No uvidíme, kam se vydáme na podzim příštího rok, Slovensko se jeví celkem dobře. Náladu jsem si spravil cestou domů, když jsem navštívil závody do vrchu u Mohyly Míru nedaleko Brna. Skvěle jsem si tam popovídal s panem Danielem, který už 3 roky jezdí s Hondou Civic Type-R. Viděl jsem tam i Džardu, který tam jel závod se svým Mišákem EVO IX, toho času ještě bez rámu a bez větších úprav.


Podzim na krku. Padající listí, ranní mlhy, teploty okolo 5 stupňů. Konec října vyplnil jako vždy Den otevřené dráhy na Masarykově okruh v Brně, definitivní tečka za motoristickou sezonou. Kupodivu se počasí drželo, zpočátku zataženo vystřídala slunečná obloha s teploty kolo 13 stupňů. Soutik nafotil pár pěkných fotek, potkali jsme pár známých tváří. Okolo 15:00 ale okruh zahalila mlha, takže jsme akci opustili.


Na listopad bylo v plánu ukončení sezony z pohledu jdm-meeting.cz. Letiště Tchořovice u Blatné skýtá ideální podmínky pro tuto akci, vcelku kvalitní povrch a akceptovatelný nájem. Hlavním iniciátorem se stal svobyrider. Teď ještě vychytat počasí a bude to super. Po delší době se mnou z Jihlavy vyrazil člověk do tandemu, byl jím Lukáš Svoboda s Imprezou GT (bývalá GT.sejrova). Takže cesta na sraz byla hnedle veselejší, v Písku jsme byli co by jeden dupl. Na letiště jsme ale dojeli skoro jako jedni z posledních. Svoby, speedy a Petr Keler se plně oddávali driftům. Šlo jim to celkem pěkně. Kolem oběda se zapálil gril a já s Adamem a Zdenálem jsme postavili slalomovou trať. Vypadala opravdu zajímavě, takže pln očekávání jsem zprovoznil digitální časomíru (díky Peťane). První na trať vyrazil Fabi s Nissanem 200SX, po čase 40.10s jsem si mylně myslel, že pod 40 sekund to bude lehce zdolatelné. Jak jsem se mýlil. Pod magickou hranici se dostal akorát speedy (poprvé s lehkým švindlem v podobě zkrácení tratě či neobjetí patřičné pneumatiky či kuželu), napodruhé již byl jeho time attack čistý i na oko pohledný a tak smutný Fabi sebral jen druhé místo. Třetí místo nakonec sebral pěkně jedoucímu PeeTovi na Almeře GTi Zdenál tiego69 s CTR. Akce se opravdu vyvedla skvěle. Já ač promrzlý z hodinového obsluhování časomíry, tak jsem byl opravdu spokojený. Počasí nezazlobilo, naopak k večeru vysvitlo sluníčko. Povedená tečka za (prapodivnou) sezonou 2013.


Jako vždy chci za závěr článku poděkovat všem, kteří jsou nám pozitivně nakloněni, kteří jezdí na srazy, kteří jsou aktivní na fóru. Těší mě Váš zájem. Žádné vize či přání na další, již sedmou sezónu, si už dávat nechci. Jen chci, aby to takto pokud možno pokračovalo dál. Pár změn dostane fórum, hlavně co se týče reklamy. Nějaké myšlenky přeci jen v hlavě mám, ale ještě je brzo to pouštět ven, uvidíme, jak se bude situace vyvíjet během roku.
Den, kdy jsem tento článek napsal, se psal 27.prosince 2013. Při pohledu z okna to vypadá spíše jak kdyby bylo 27.března. Otázka, nebude 27.března 2014 15 centimetrů sněhu a teploty pod nulou?? Takže si budeme přát zdraví, štěstí a také pěkné počasí. A mnoho bezproblémových kilometrů v našich plechových miláčcích. Těším se na shledání s Vámi 6.dubna 2014 na Masarykově okruhu v Brně na zahájení motoristické sezóny.

Libas