Jaký byl rok 2014

Sezóna začala tak jak měla, 6.dubna na okruhu v Brně. Před akcí jsem provedl pár menších úprav na mojí Hondě Civic Type-R, nic extra, spíše jen pro dobrý pocit. Předpověď počasí byla všelijaká, obavy z deště byly na místě. Kromě počasí mě zklamalo trochu i zdraví, na okruh jsem přijel značně nachlazený, ale vidět zase po delší době známé tváře a jejich stroje mě hodně pozitivně nabilo. Během hodiny se naše stání pěkně zaplnilo, převládaly Hondy Type-R a Janova S2000, ale ostatní značky se také nenechaly zahanbit. Po deváté hodině jsme si byli zakoupit jízdy do vrchu a zdravé napětí a adrenalin se stupňoval. Asi 30 minut před startem jízd do vrchu začalo na okruhu vydatněji pršet. Kdo měl obuty semislicky, netvářil se vůbec nadšeně, ale jde přeci o pobavení se. Než jsme najeli před start pod Schwantzovou zatáčkou, déšť ustal. První jízda byla čistě na mokru, ale po dojetí do cíle trať začala pěkně osychat. Druhá jízda už byla na suchu a mohly se začít stahovat vteřiny dolů. S Martinem Barancem (Toyota MR2) jsme byli po druhé jízdě o pár setinek od sebe. Tiego a Jano pokořili hranici 1:30, stejně tak se to povedlo i DaveMaxovi. Martina se mi pojet nepodařilo, ale udržel jsem za sebou jagyho s Renaultem Clio Sport. Na to, že jsem byl nachlazený, tak super výkon, na příště to určitě vylepším :-D Prvním třem borcům z našeho fóra jsme rozdali poháry a kolem 16:30 vyrazili k domovu, to už nám na cestu svítilo sluníčko, trochu pozdě, ale přece. Z mého pohledu vydařená akce, velmi slušná účast. Škoda, že Grumblemu vypověděla technika :-/

Blížil se květen a s ním i tradiční scuk na jihu Čech. Ještě před tím proběhl menší srazík na letišti Bechyně, který jsem propásl. Týden před Albrechticemi jsem se dozvěděl, že se nebudu moci zúčastnit. První Albky, kde jsem chyběl :-D Po akci jsem byl i tak trochu „rebelsky“ rád za neúčast, protože to odnesly dvě naše auta. Jedno při projížďce a druhé při návratu domů. Prokletí od nešťastné Třebíče 2013 přetrvává. :-/

V červnu jsem vyrazil se Soutikem na výlet na Slovensko. Při té příležitosti jsme na jihu Moravy navštívili ZXmana, přespali ve staré ubytovně v centru Hodonína. Ráno pak směr Holíč, Senica, Trnava (po menším bloudění a hledání té správné silnice) a Pezinská Baba, kde se jelo v pořadí druhé kolo slovenského poháru v driftování. Prvotní plán byl jet ještě na vzdálenější Jankov Vršok, ale ten si necháme na jindy. Paddock zahalený kouřem spálených gum, ale také pěkně vyhřátý od letních paprsků nás neskutečně bavil. V depu byly k vidění stroje převážně značky BMW, ale našli se i dva japončíci značky Nissan, konkrétně 350Z a S14 s motorem 1JZ-GTE.

Přes léto moc nesrazujeme, lidi většinou tráví svůj drahocenný čas s rodinami na dovolených či jiných soukromých aktivitách. Za zmínku určitě stojí megasraz Reisbrennen, letos se akce konala poprvé na okruhu Lausitz Eurospeedway, což jaksi nepodchytil Wotan, který si to prvně namířil na Oschersleben, kde se akce konal roky předtím :-D Inu stane se i lepším kapacitám :-D

První zářijový víkend se nesl ve znamení relaxace/wellnes a ježdění po okruhu, tentokrát v severních Čechách. Tím okruhem byl Most. S Pawsonem jsme si naplánovali skvělý výlet zakončený právě na okruhu. Počasí vyšlo na jedničku, asi 6 km opodál bylo vidět, jak silně prší. Účast byla také slušná, kluci jsou dosti namotivovaní a na další rok nebude nouze o pořádné souboje s časem (chcete-li dogfighty) :-D

Se začínajícím podzimem jako tradičně přichází chuť uspořádat další víkendový sraz v dřevěných chatkách. Letos volba padla na lokalitu Sobotín a určitě to nebyl špatný tip. Podhůří Jeseníků je malebný kraj, s pěknými silničkami a přírodou, kterou můžete uvidět snad jen tam. S fotografem Soutikem jsme dorazili na místo konání už skoro za tmy. V kempu již byli přítomny tři dušičky zahřívající se slivovičkou, takže jsem pozvání neodmítl. Kolem osmé večer, kdy už jsme večeřeli a popíjeli pivečko, dorazil ještě Huby, čímž mě mile překvapil, vydal se na pěknou dálku, tomu se říká oddanost jet na sraz, ať už je jakkoliv daleko. Ráno po probuzení již byl kemp zaplněn japonskými stroji. Převládaly Mazdy série MPS, jak 3, tak 6, což nás pobavilo, snad poprvé v historii to nebyly Hondy :-D Projížďku jsme si náležitě užili i přesto, že jsme se rozdělili na dvě skupinky. Jak je více aut je to skoro nevyhnutelná záležitost. Navíc v tamním kraji jsem byl vůbec poprvé, nevěděl jsem, kde jsou pěkná místa či silnice s kvalitním povrchem. Ani tento sraz se nás nevyhnula smůla, další človíček z větší dálky, Deri, musel řešit problém s poruchou převodovky na své Mazdě 6 Sport. Auto se dostalo do jeho dílny až někdy v průběhu dalšího týdne, jako závada se ukázala prasklá vidlička řazení.

Týden po akci v Sobotíně proběhlo focení pár Mazd MX5 v Brně a přilehlém okolí, 6.10. jsme jeli opět na Masarykův okruh, konaly se celodenní jízdy automobilů pro veřejnost. A do třetice Masarykáč, již tradiční uzavírání sezóny proběhlo 26.10.

Jelikož první oficiální sraz Tchořovice 2013 sklidil velký úspěch, proč nepokračovat v úspěšných akcích že. Svobyrider domluvil termín 8.listopadu, což se posléze ukázalo jako ideální datum, letiště od rána pokrývaly paprsky podzimního slunce, zatímco na Moravě vydatně pršelo, postupující déšť směrem dál na východ chytla skupinka lidiček přijíždějících od Brna. Hne dod devíti ráno jsme se vrhli na stavění dráhy pro slalom, která byla dosti pomalá a utažená, ale mnohým lidem sedla. Mě tedy vůbec, jen tak tak jsem se udržel pod hranicí jedné minuty. Pohořel i loňský favorit Fabi a Tiego. Naopak překvapil svobyrider, který první ročník nejel. Nyní jel a hned vyhrál. Na akci se sjelo skoro 40 vozů, byla opravdu skvělá přehlídka všehochuti ze země vycházejícího slunce, radost pohledět na fotky a videa. Všichni jsme si to náramně užili.

Toť pro rok 2014 z akcí okolo japonských aut z pohledu jdm-meeting vše. Těší mě, že se stále najdou lidi, co jsou schopni dojet na akce, ať už na letiště, okruh nebo do kempu. Budeme v tom pokračovat i v roce 2015, takže sledujte stránky a forum.

PS: Kalendář pro rok 2015 se povedl, ale příště bude ještě lepší ;-)