FABI - Mazda RX7 FD3S
Moderátoři: Amigo, riderhenry
Re: FABI - Mazda RX7 FD3S
Tak zase nějaký ugrade informací.
Auto je stále ještě u elektrikáře. Nastaly nečekané složitosti ohledně rozdílnosti JPN a EU verzí FD. Takže jsem strávil pár nocí překladem JPN manuálu, a společně s elektrikářem se tím prokousáváme. Pro jistotu bude muset dojít k ověření správnosti dle původních svazků v porovnání s přeloženým manuálem. Náročné na nervy a čas ale věřím, že se tím prokoušeme.
No a v mezidobí sem stále pracoval na formě kapotáže. Stav je nyní takový že je forma skoro dokonale opravena, spasované spoje a formu čeká už jen finální doleštění. K aktuálnímu stavu je na formě odpracováno 185 hodin, což je hnus, když si vezmu že reálně to mohla být třetina nebýt toho failu.
Auto je stále ještě u elektrikáře. Nastaly nečekané složitosti ohledně rozdílnosti JPN a EU verzí FD. Takže jsem strávil pár nocí překladem JPN manuálu, a společně s elektrikářem se tím prokousáváme. Pro jistotu bude muset dojít k ověření správnosti dle původních svazků v porovnání s přeloženým manuálem. Náročné na nervy a čas ale věřím, že se tím prokoušeme.
No a v mezidobí sem stále pracoval na formě kapotáže. Stav je nyní takový že je forma skoro dokonale opravena, spasované spoje a formu čeká už jen finální doleštění. K aktuálnímu stavu je na formě odpracováno 185 hodin, což je hnus, když si vezmu že reálně to mohla být třetina nebýt toho failu.
Naposledy upravil(a) 200sxfabi dne 24 říj 2021, 17:59, celkem upraveno 3 x.
Re: FABI - Mazda RX7 FD3S
No a dalším a snad už posledním velkým dílem byla forma na splitter. Díky zkušenostem z kapotáže už se zde podařilo předejít všem chybám a vše šlo neuvěřitelně hladce. Jednoznačně zatím nejhezčí forma a velká radost. Nyní už jen nepodělat výrobek. Finální výrobek bude vyroben z karbonového sendviče. Co na to říkáte?
Re: FABI - Mazda RX7 FD3S
Došli další díly.
Chladiče oleje + servo. Dále z Garrettu velká voština pro výrobu IC, termostat pro olejovou soustavu a pásy. Po nějakém čase se také dokočili adaptery a desky na brzdy tak se mi to tu zas tak pěkně sešlo
Chladiče oleje + servo. Dále z Garrettu velká voština pro výrobu IC, termostat pro olejovou soustavu a pásy. Po nějakém čase se také dokočili adaptery a desky na brzdy tak se mi to tu zas tak pěkně sešlo
Re: FABI - Mazda RX7 FD3S
Zeptám se úplně neznale, ale proč má ten splitter tvar pred kolem jaký má? To je kvůli proudění vzduchu k brzdám?
Re: FABI - Mazda RX7 FD3S
Pohoda ....Pokud se splitter dá do ideální výšky vůči silnici, celý se dá do úhlu někde 1-3°, dají se na něj bočnice jako na křídle tak by i rovná deska měla generovat podtlak, tzn přítlak auta. Tento tvar na bocích by měl přítlak ještě zvětšit a ano tok vzduchu se občas směruje do brzd nicméně já toho využívat nebudu a budu brzdy chladit tlakově z nárazníku.
Tady přikládám dvě videa ze své sbírky materiálů pro stavbu
Re: FABI - Mazda RX7 FD3S
Výborné videjko! Bude se hodit...také se pouštím do výroby splitteru. Díky
Re: FABI - Mazda RX7 FD3S
Z čeho budeš vyrábět ?
Re: FABI - Mazda RX7 FD3S
Díky za vysvětlení Fabi
Re: FABI - Mazda RX7 FD3S
Kdo nesleduje instagram, tak tady nějaké to povídaní o stavbě
https://open.spotify.com/episode/3gSuxV ... 2896da4409
https://open.spotify.com/episode/3gSuxV ... 2896da4409
Re: FABI - Mazda RX7 FD3S
Pěkný povídání. Je fajn ,že se někdo z bližšího okolí dostane taky někam ven. Tak ať se dílo dál daří. Na ten čumák jsem zvědav snad se podaří.
Re: FABI - Mazda RX7 FD3S
Díky kámo
Re: FABI - Mazda RX7 FD3S
akurat to pozeram, tvoj projekt je mi teraz este sympatickejsi. Budem sledovat a moc drzim palce nech ti vysledok splni ocakavania. Aj ked teba bavi najviac uz toto stadium… verim ze to bude velmi, velmi funkce, Inspirativne a velky palec hore
Naposledy upravil(a) blesk666 dne 17 lis 2021, 07:11, celkem upraveno 1 x.
Re: FABI - Mazda RX7 FD3S
Moc děkuju
Re: FABI - Mazda RX7 FD3S
Tak o víkendu vznikly dvě další formy a to sice na spodní pevnou část blatníků na kterou bude navazovat hlavní velký díl. Dále pak slavnostně prohlašuji, že je opravena forma na předek auta.
Re: FABI - Mazda RX7 FD3S
První...jednodušší část předku auta. Do Vánoc bychom snad měli vyprodukovat ten předek auta.
Re: FABI - Mazda RX7 FD3S
Vypadá to suprově Dají se ještě tyhle díly vyleštit do lesku?
Re: FABI - Mazda RX7 FD3S
Díky, ano dají. Ale díly se budou brousit a lakovat Ty šmouhy tam jsou od separátoru, který sem se bál rozleštiti abych si tu vrstvu nestáhl a zase neřešil přilepení...sem už posranej Díly je potřeba ochránit UV lakem.
Re: FABI - Mazda RX7 FD3S
Auto zpět z elektriky. Výsledek vypadá famózně nicméně se projevila má neznalost. Zpětně řečeno, mít dnešní informace, zainvestuji peníze do moderní řídící jednotky. PFC nás donutilo do dvakrát víc kabelů než by tak tomu bylo u moderní jednotky.
Dále pak sem si vytiskl první modely objímek, nesedí to, přetisklo se to, opět nesedí takže poslední pootočení o 2 stupně a už to bude sedět a pak snad CNC. Výhodou řešení je možnost výškově nastavovat uložení hřebenu díky vypodkládání obrobků. Cílem je eliminovat bumpsteer resp minimalizovat ho.
Dále pak sem si vytiskl první modely objímek, nesedí to, přetisklo se to, opět nesedí takže poslední pootočení o 2 stupně a už to bude sedět a pak snad CNC. Výhodou řešení je možnost výškově nastavovat uložení hřebenu díky vypodkládání obrobků. Cílem je eliminovat bumpsteer resp minimalizovat ho.
Naposledy upravil(a) 200sxfabi dne 10 pro 2021, 15:11, celkem upraveno 1 x.
Re: FABI - Mazda RX7 FD3S
Návrh držáku stabíků - malinko nižší než OEM. Uvídíme zda CNC nebo svaření dle výrobních kapacit.
Naposledy upravil(a) 200sxfabi dne 10 pro 2021, 15:04, celkem upraveno 1 x.
Re: FABI - Mazda RX7 FD3S
Dále pak proběhl velmi důležitý test infuzování sendviče 4 typů vzorků - 5x5 a 3x3 a pak to samé ale ještě prořezané. Vzorek 5x5 bez prořezu téměř nepoužitelné naopak 3x3 s prořezem velmi dobrý výsledek. Výsledek je velice pevný. O víkendu finální výroba splitteru.
Naposledy upravil(a) 200sxfabi dne 10 pro 2021, 15:05, celkem upraveno 1 x.
Re: FABI - Mazda RX7 FD3S
Dále pak úprava stabíků a předělání na stavitelnou variantu...Předek hotový, zadek mě čeká ještě. Kosti budou unibalová oka.
První návrh štítu kam se bude přivádět náporově vzduch