almeragt - Nissan Almera GTi

predstavte svoje auto ostatnim!

Moderátoři: Amigo, riderhenry

Odpovědět
Uživatelský avatar
JRD McLAREN
Příspěvky: 406
Registrován: 12 zář 2013, 22:08
Kontaktovat uživatele:

Re: almeragt - Nissan Almera GTi

Příspěvek od JRD McLAREN » 02 lis 2018, 18:10

jarka píše:Torque steer bylo právě to co se mi na fwd líbilo, pořádně držet volant a s autem trochu bojovat (navíc mi přišlo, že díky tomu se daleko líp četlo kolik je na předku ještě gripu). Když jsme si teď s kámošem půjčovali CTR10g, tak nám to tam oběma chybělo (ale možná je to trochu puberťácký přístup :) ).
..tak je to asi otazka preferencii ...
Jazdil som na ibize z lamelovym samosvorom .. a ta teda dokazala trhat volant z ruk ..
..a aj som si vravel .. ze WOOOW ... ten vykon ta sila ...

Potom som presadol do podobnej ibizi, co mala torsen .. a to sa mi teda lubilo viac...

..ono aj nezanedbatelne su dlzky jednotlivych poloosi ..
kej je verzia auta co ma jednu kraticku poloosu, a druhu "pomerne ukrutne" dlhuuu..
tak torque steer sa prejavue aj tam ..
(ze pri plnom plyne / rozjazde ta taha do strany ...)

SORRY za OT ..
Člen Klubu Šlapacích Moskvičov
IMF Master Ignition Forum - http://imfsoft-forum.eu/

Uživatelský avatar
BMarcellus
Příspěvky: 257
Registrován: 08 dub 2012, 23:25
Bydliště: Karlovarsko

Re: almeragt - Nissan Almera GTi

Příspěvek od BMarcellus » 02 lis 2018, 18:47

Klobouk dolů,jaký extrém jsi ochotný absolvovat pro dosažení cíle. Jsi náš malý Horacio Pagani :smt038
Tohle je samozřejmě mnohem masivnější řešení na úplný extrémní zatížení. Minulá verze je jenom lehčí a seříditelnou variantou oe nápravy. Teď ještě pneu s kevlarem :)
Hobby: ALMERA N15 GTi SR20DE Squadra Volante // DGR performance suspension
Daily: Corolla E12 1.6 VVT-i Sol

Uživatelský avatar
Almeragt
Příspěvky: 370
Registrován: 03 dub 2012, 14:50

Re: almeragt - Nissan Almera GTi

Příspěvek od Almeragt » 03 lis 2018, 00:16

BMarcellus píše:Klobouk dolů,jaký extrém jsi ochotný absolvovat pro dosažení cíle. Jsi náš malý Horacio Pagani :smt038
Tohle je samozřejmě mnohem masivnější řešení na úplný extrémní zatížení. Minulá verze je jenom lehčí a seříditelnou variantou oe nápravy. Teď ještě pneu s kevlarem :)
Marcel diky moc, ale ono je to tak, ze bohuzial ta predosla verzia absolutne nefungovala. Preto som musel najst ine riesenie. Napad /predosle riesenie/ to bol sice fajn, ale tie malicke ramena menili v zavislosti na zdvihu velmi radikalne zbiehavost a aj odklon, co je proste zle... okrem toho ta naprava nevykazovala v pevnostnej analyze ani mieru pevnosti oem apravy...

Vysledok testu naprav od SD Sport, test kinematiky ktory robili v Profi Performance:
Quote
obě nápravy mají značné kinematické problémy, konkrétně při sebemenší změně zdvihu dochází k dramatickým změnám sbíhavostí, děje se tak velice nelineárně a to až 10x !!! více než je obvyklý požadavek pro sériové auto!!!
navíc změny probíhají nesymetricky pro levou a pravou stranu
tento efekt se projevuje nestabilitou a nervozitou auta, obtížně předvídatelným chováním, s dopadem na výslednou přilnavost v zatáčkách

co se týče přední nápravy,je tento problém častý při zásahu do původního nastavení a korekce nebývá příliš náročná

avšak vzadu problémy pochází z nevhodné konfigurace ramen , a jejich velmi krátká délka tento problém umocňuje, protože již malá změna zdvihu se projeví významnou změnou geometrie
Unquote

Tato nova naprava vykazuje v pevnostnej analyze potrebnu pevnost pre motorsport, v priebehu celeho zdvihu vobec nemeni odklon ano zbiehavost a kinematicky je to presne tak, ako potrebujeme. Pocas vyroby sa stale robili testy kinematiky a pevnosti + zavodna geometria...

Uživatelský avatar
Almeragt
Příspěvky: 370
Registrován: 03 dub 2012, 14:50

Re: almeragt - Nissan Almera GTi

Příspěvek od Almeragt » 03 lis 2018, 00:19

A mozno niekoho bude zaujimat - pevnostna analyza:
Quote
pevnostní analýza:
přesně definované zatížení je aplikováno na zavěšení stejným směrem jak působí síly během průjezdu zatáčkou a umožňuje tak posuzovat změny geometrie během tohoto testu,
výsledek testu je následně konfrontován z obvyklými standardy ,případně podobnými vozy ,poté je vyhodnocen vliv konkrétních změn na dynamické chování auta

přední náprava:
Front
Camber +0,229 Dg/kN
Toe -0,044 Dg/kN

Rear
Camber +0,31Dg/kN
Toe +0,096 Dg/kN

verdikt:
a)přední náprava vykazuje obvyklé hodnoty pro nápravu typu McPherson
b)naproti tomu zadní náprava vykazuje nedostatečnou tuhost odklonu (pod bočním zatížením kolo ztrácí odklon,to ovlivňuje stabilitu v přímém směru a přispívá k přetáčivosti ve všech situacích..................tuhost je ovlivněna především nevhodnou konstrukcí nápravnice, která se pod zatížením ohýbá a vytváří nedostatečnou podporu pro montážní body příčných ramen,
dále náprava vykazuje určitou nestabilitu sbíhavosti ,to může mít vliv na přechodové chování (vstup do zatáčky pod brzděním),
je to způsobeno nízkou ohybovou tuhostí podélného ramene
Unquote

Davam to sem len ako odstrasujuci priklad...bohuzial firma SD Sport odviedla uplne mizernu pracu, bez stipky zodpovednosti... Boli a su jedinym dovodom vsetkych problemov pri celej prestavbe. Vsetci ostatni zucastneni odviedli svoju pracu presne podla dohody, tu som vsak bohuzial sliapol vedla...

Uživatelský avatar
BMarcellus
Příspěvky: 257
Registrován: 08 dub 2012, 23:25
Bydliště: Karlovarsko

Re: almeragt - Nissan Almera GTi

Příspěvek od BMarcellus » 03 lis 2018, 10:18

Auu,ted uz plne rozumim tomu,ze se to diky malymu rozsahu pohybu cely kroutilo na opacnou stranu.
Clovek by predpokladal,ze stejnou metodou mereni disponuji i v predesly firme,kdyz si na tohle troufli a koneckoncu castecne zodpovidaji za to, jestli se v tom nekdo neprizabije.
Dostal jsi k tomu od nich nejaky vyjadreni??
Hobby: ALMERA N15 GTi SR20DE Squadra Volante // DGR performance suspension
Daily: Corolla E12 1.6 VVT-i Sol

Uživatelský avatar
Almeragt
Příspěvky: 370
Registrován: 03 dub 2012, 14:50

Re: almeragt - Nissan Almera GTi

Příspěvek od Almeragt » 03 lis 2018, 11:10

BMarcellus píše:Auu,ted uz plne rozumim tomu,ze se to diky malymu rozsahu pohybu cely kroutilo na opacnou stranu.
Clovek by predpokladal,ze stejnou metodou mereni disponuji i v predesly firme,kdyz si na tohle troufli a koneckoncu castecne zodpovidaji za to, jestli se v tom nekdo neprizabije.
Dostal jsi k tomu od nich nejaky vyjadreni??
Klasika - prestali komunikovat... stalo nas vela prace a financii to dokoncit vobec tak, aby sa to dalo nejako nastavit... Ako hovoris, stve ma ze nemaju ziadnu zodpovednost, ved niekto sa moze na tom zabit...

Uživatelský avatar
BMarcellus
Příspěvky: 257
Registrován: 08 dub 2012, 23:25
Bydliště: Karlovarsko

Re: almeragt - Nissan Almera GTi

Příspěvek od BMarcellus » 03 lis 2018, 19:20

Jj ty finance - na ty se bojim i zeptat,protoze je mi jasny,ze to zabolí i solventni jedince.
Zaslouzej si patricnou reklamu a poradnej osobni zakaznicky 'pucunk' ....
Sice to nepriznaj,ale par noci spat nebudou! ;-)
Hobby: ALMERA N15 GTi SR20DE Squadra Volante // DGR performance suspension
Daily: Corolla E12 1.6 VVT-i Sol

Uživatelský avatar
blesk666
Příspěvky: 2467
Registrován: 18 bře 2008, 23:52

Re: almeragt - Nissan Almera GTi

Příspěvek od blesk666 » 04 led 2019, 17:56

Mato este by ma zaujimalo ake max zmeny odklonov a zbiehavosti namerali pocas testovania vpredu aj vzadu a ake maju seriove zavesenia a ake hodnoty bude mat teraz ta nova zadna naprava

Uživatelský avatar
angličák
Příspěvky: 53
Registrován: 08 bře 2016, 23:57
Kontaktovat uživatele:

Re: almeragt - Nissan Almera GTi

Příspěvek od angličák » 04 led 2019, 19:25

:shock: Zajímavé počtení. Ta náprava vypadá jako na KitCar escortu, takže asi správně. Držet se takto zarputile směru je opravdu úžasné.

https://img22.rajce.idnes.cz/d2201/3/34 ... .jpg?ver=0
S2000 AP1 - tree edition v očekávání znovuzrození z RHD to LHD

Uživatelský avatar
Almeragt
Příspěvky: 370
Registrován: 03 dub 2012, 14:50

Re: almeragt - Nissan Almera GTi

Příspěvek od Almeragt » 04 led 2019, 23:54

Vilo, presne udaje ake namerali momentalne nemam /ale vsetko viem zistit, udaje maju/, ale hodnoty boli niekolko krat vyssie ako je poziadavka pre seriovo fungujuci automobil - to sa tyka iba zadnej napravy. Predna naprava fungovala ako seriova - tam je problem ten, ze ramena sme sice dostali do roviny, ale tycky riadenia zostali na povodnom mieste, co ma negativny dopad na riadenie. Vyjadrenie p Kolbabka nizsie:
Zadok;
konkrétně při sebemenší změně zdvihu dochází k dramatickým změnám sbíhavostí, děje se tak velice nelineárně a to až 10x !!! více než je obvyklý požadavek pro sériové auto!!!
navíc změny probíhají nesymetricky pro levou a pravou stranu
tento efekt se projevuje nestabilitou a nervozitou auta, obtížně předvídatelným chováním, s dopadem na výslednou přilnavost v zatáčkách

co se týče přední nápravy,je tento problém častý při zásahu do původního nastavení a korekce nebývá příliš náročná

avšak vzadu problémy pochází z nevhodné konfigurace ramen , a jejich velmi krátká délka tento problém umocňuje, protože již malá změna zdvihu se projeví významnou změnou geometrie

V zasade naprava takmer kazdeho serioveho auta aspon minimalne meni zbiehavost v zavislosti na zdvihu.nove riesenie po merani nemeni odklon ani zbiehavost vobec v celom spektre zdvihu...

A inak Anglicak ma pravdu, takuto napravu pouzival Escort kit car...

Neskor pridam viac informacii, momentalne pracujeme na predku - na tehliciach, nabojoch atd, merali sa tlmice /utlmova charakteristika/, menili sa pruziny a horne ulozenia...
Naposledy upravil(a) Almeragt dne 11 led 2019, 09:02, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
blesk666
Příspěvky: 2467
Registrován: 18 bře 2008, 23:52

Re: almeragt - Nissan Almera GTi

Příspěvek od blesk666 » 10 led 2019, 23:30

Super dik Mato, to je uz obsirnejsie vysvetlene. Hodnoty ked budes mat, tak sa rad pozriem. Mnoho ludi napr nevie ze aj seriova naprava nielen meni geometriu podla pouziteho typu zavesenia a podla ulozeni, ale meni ju aj v roznych situaciach inak. Napr typycky “lift oversteer” ktory si mnohi interpretuju inak ako realna je hlavna pricina vzniku. (meni sa skokovo natocenie napravy v ulozeniach)

Uživatelský avatar
Almeragt
Příspěvky: 370
Registrován: 03 dub 2012, 14:50

Re: almeragt - Nissan Almera GTi

Příspěvek od Almeragt » 04 úno 2019, 13:03

mame pripravene nove tehlice, unasace na poloos so zmenou na velke loziska, taktiez nove zadne naboje, unasace a velke loziska
IMG_0686.JPG
IMG_0675.JPG
pomalicky dokoncujeme aj nove predne ramena /uz ich mame vyskusane, vyrobi sa druhy kus a pojdu na praskovanie/ a na ceste mame nove pruziny tlmicov. Bude sa este vyrabat zadny stabilizator - co je asi posledna vec, ktora sa vyrobi... fotiek je bohuzial malo, ale pri dalsej navsteve by sa mi hadam mohlo podarit a nieco nafotit. Toto je par zaberov od zhotovitela...

Uživatelský avatar
blesk666
Příspěvky: 2467
Registrován: 18 bře 2008, 23:52

Re: almeragt - Nissan Almera GTi

Příspěvek od blesk666 » 04 úno 2019, 23:12

nooo parada Mato, pomaly ale iste sa z toho stava special ktory nebude mat uz skoro nic z povodneho auta, len siluetu. Velka velmi funkcna hracka a paradna, Pruziny budu v com ine? typujem maksie (nizssie spring rate), po tom co si siel dole s hmotnostou a boli robene este na auto ked malo viac kg

Uživatelský avatar
Almeragt
Příspěvky: 370
Registrován: 03 dub 2012, 14:50

Re: almeragt - Nissan Almera GTi

Příspěvek od Almeragt » 05 úno 2019, 16:44

na predku tolko vela zmien nie je - ramena, ktore sa robili kvôli zmene zaklonu - ale ich umiestnenie je seriove, len mierne zmeneny dizajn, a tehlice s nabojmi - tehlice sa robili kvôli pevnosti a kinematike, mnoho moznosti nastavenia /v neposlednom rade napr strmost riadenia atd/. Inak samotne riadenie, stabilizatory a umiestnenie tlmicov je stale seriove. Zadok je kompletne novy - to nema so seriovym autom nic spolocneho, akurát tak umiestnenie tlmicov.

Co sa tyka pruzin, budu tam tieto zmeny - jednak budu naopak tuhsie, nakolko pri frekvencnom merani sa zistilo /data utlmov/, ze povodne pruziny neboli na nas ucel vhodne zvolene. Auto sa prilis naklanalo a taktiez to ma vplyv na spravane auta napr. po doskoku. Druhou zmenou je ze pruziny nebudu progresivne ako doteraz - na nich sa totiz neda presne nastavit utlm. A poslednou zmenou bude ze aj zadne tlmice dostanu pomocne pruzinky, aby malo koleso kontakt s vozovkou aj pri plnom zdvihu. Povodne nastavenie bolo skor kompromisne, kedze povodna poziadavka bola mat podvozok na kazdy den aj na kopce. Teraz to bude nastavenie = asfaltova rally - aby to pobralo nerovnosti a fungovalo tam, kde najviac potrebujem.

Uživatelský avatar
Almeragt
Příspěvky: 370
Registrován: 03 dub 2012, 14:50

Re: almeragt - Nissan Almera GTi

Příspěvek od Almeragt » 30 kvě 2019, 11:40

tak vyzera ze sme konecne vo finalnej faze... Prace su ukoncene, podvozok chlapici z Profi Performance navazili, nastavili geometriu a na buduci tyzden nas caka testovanie, nasledne rychla kontrola a potom odveziem auto hadam konecne domov.
Na zadnej naprave pribudol nastavitelny stabilizator, natiahlo sa vedenie paliva /nakolko nadrz musela byt premiestnena do kufra vozidla/
Medzitym sme este spravili chladenie prevodovky = chladic prevodovky Setrab, pridavne externe cerpadlo oleja Mocal, vedenie s filtrom oleja, ovládanie cerpadla cez budik Stack Pro Control - zopne cerpadlo az pri navolenej teplote. Taktiez sa musela prerabat zadna cast výfukového potrubia kvôli zadnym ramenam...
Par fotiek nizsie...
predna naprava - tehlice, ramena.jpg
zadna naprava.jpg
zadny stabilizator 2.jpg
zadny stabilizator.jpg

Uživatelský avatar
tomyx
Příspěvky: 153
Registrován: 13 led 2016, 10:16
Bydliště: Kladno

Re: almeragt - Nissan Almera GTi

Příspěvek od tomyx » 30 kvě 2019, 11:54

Jiný vesmír, jiné spojení mě v souvislosti s tímhle projektem nenapadá, klobouček pane :smt023
pár Nissanů
pár Toyot

Uživatelský avatar
blesk666
Příspěvky: 2467
Registrován: 18 bře 2008, 23:52

Re: almeragt - Nissan Almera GTi

Příspěvek od blesk666 » 30 kvě 2019, 20:57

profi praca, parada

Uživatelský avatar
BMarcellus
Příspěvky: 257
Registrován: 08 dub 2012, 23:25
Bydliště: Karlovarsko

Re: almeragt - Nissan Almera GTi

Příspěvek od BMarcellus » 23 pro 2020, 15:40

Čau,tak kde je to pokračování?
Hobby: ALMERA N15 GTi SR20DE Squadra Volante // DGR performance suspension
Daily: Corolla E12 1.6 VVT-i Sol

Uživatelský avatar
Almeragt
Příspěvky: 370
Registrován: 03 dub 2012, 14:50

Re: almeragt - Nissan Almera GTi

Příspěvek od Almeragt » 28 pro 2020, 19:59

BMarcellus píše:
23 pro 2020, 15:40
Čau,tak kde je to pokračování?
Cau,
auto sme koncom minuleho roka testovali - konkretne koncom Oktobra /zaciatkom Novembra 2019 na okruhu Vysoke Myto. Predtym sa posielal na repas podvozok do Protlum – zadne tlmice boli zrepasovane, predne tlmice sme si dali vyrobit uplne nove, nakolko sme potrebovali iste upravy a inak sa to nedalo. Tie nam v Protlum vyrobili a zadky zrepasovali za vybornu cenu...
Na okruhu sme boli 2x s odstupom cca 2 tyzdne. Po prvom teste sme spravili par uprav - vymenili sme zadne pruziny za tuhsie, upravili sa predne ramena - chalani z Profi Performance popracovali na ich spevneni... A dal som prenastavit samosvorny diferencial - znizili sme predpatie a vymenila sa jedna jeho cast - aby pracoval jemnejsie a mal plynulejsi nabeh.
Test c. 2 dopadol velmi dobre - jazdili sme na okruhu sami cca 1.5 hodiny, bez akychkolvek problemov, vsetko fungovalo ako malo. Hrali sme sa len s tlakmi v pneu, nastavenim stabilizatora atd. Nasledne sa este spravili vyztuhy zadnych ramien, finalne navazilo, spravila finalna geometria a zobral som si auto z Profi Performance.
Geometria:
odklon Fr -2,4 / R -2,2
sbíhavost -2mm / +3mm celková
záklon 5 st
Tento rok sa jazdilo velmi malo – neboli na to podmienky... Musel som absolvovat TK/EK a trvalo to. Nasledne Corona...
Celkovo to vsak funguje perfektne... Podvozok aj samosvor maka presne tak, ako ma. Treba si vsak na to zvyknut a jazdit, jazdit, jazdit. Auto je urcite rychlejsie ako jazdec. Rozdiel v rychlosti znacny... Nemam to zmerane, ale predtym bolo moje N-ko na P. Babe +- na dohlad, teraz tak max 2 zakruty a potom zmizne, rozdiel v rychlosti min. 10s.
co je dolezite, auto je ovela kludnejsie, lepsie sa s nim jazdi, velmi dobre sa ovlada... Jazdi sa s nim prijemnejsie ako predtym/ resp. to sa neda ani porovnavat, rozdiel je obrovsky...

Nasledne nebol cas, ine starosti a problemy, takze sa nejazdilo. Akurat sa vybrala prevodovka na kontrolu / repas
garaz 2020.jpg
test 2020.jpg
zadna naprava 2.jpg

Uživatelský avatar
BMarcellus
Příspěvky: 257
Registrován: 08 dub 2012, 23:25
Bydliště: Karlovarsko

Re: almeragt - Nissan Almera GTi

Příspěvek od BMarcellus » 29 pro 2020, 20:08

Jsem rád Maťo,ze jsi se ozval a ze je Almera v tak ultra stavu a péči! 👍☺ Bohuzel ted moc nenajezdime,ale hlavni je,ze ty auta máme. Máš-li jeste vic fotek,rád se podívam 😉
Hobby: ALMERA N15 GTi SR20DE Squadra Volante // DGR performance suspension
Daily: Corolla E12 1.6 VVT-i Sol

pexo
Příspěvky: 87
Registrován: 04 lis 2012, 20:14
Bydliště: Brno

Re: almeragt - Nissan Almera GTi

Příspěvek od pexo » 30 pro 2020, 20:12

tiez rad poocumujem na dalsich fotkach, je to ultimatna stavba.. ako to bolo na stk, robili problemy?
'99 Evo VI
'98 Primera GT P11 SR20VE
'90 300ZX TT Z32 - ex

Uživatelský avatar
blesk666
Příspěvky: 2467
Registrován: 18 bře 2008, 23:52

Re: almeragt - Nissan Almera GTi

Příspěvek od blesk666 » 05 led 2021, 15:28

Mato, rad citam po dlhsej dobe ako pokracujes. Super ze sa to posunulo smerom k vacsej vodicskej privetivosti, take auto soferovat je o to vacsia radost z dlhodobeho hladiska. Taktiez ze sa viac menej doladuje a robi len servis/udrzba. Samozrejme “servis/udrzba” u takehoto auta bude vzdy nakladnejsi, ak to ma byt stale spickove, ale to snad kazdy chape

Lukixe
Příspěvky: 14
Registrován: 24 dub 2018, 21:05

Re: almeragt - Nissan Almera GTi

Příspěvek od Lukixe » 18 kvě 2021, 19:44

Ahoj,čo nové ohľadom auta?Od začiatku som to 'hltal' a nejak mi to chýba..

Odpovědět